AŞKSIN SEN

AŞKSIN SEN

9 Ekim 2010 Cumartesi

SÜTÜ NE ARTIRIR?

Bugün yoğun bit gün bilgisayarı ve çayımı anca elime aldım. Şirketten arkadaşlarım Kuzey'i görmeye daha doğrusu sevmeye geldiler. Kuzey, tabi ki acayip mutlu oldu, çünkü onunla ilgilenen birileri vardı. Odak noktasının kendisinin olduğunun farkına varınca bildiği tüm numaraları yaptı, tabi yoruldu ve biraz önce uyuya kaldı. Bende kupamı ve bilgisayarımı alıp sevdiğim koltuğa uzandım.


Bugün bir arkadaşımla emzirme üzerine konuştuk, çalışmaya başlayıp sütü kesilen yada devamlı sağmak zorunda olup bu nedenle beşinci ayda sütü kesilen tanıdıklarından bahsetti. Benim için,bu konu  hem çalışmaya başlayan hemde devamlı sağan bir anne olarak önemli bir konuydu.

Allaha şükür süt konusunda şimdilik iyi gidiyoruz, bu nedenle doktorumuz bir ay daha böyle devam etmemizi altı aylık olunca  ek gıdaya başlayacağını söyledi.

Bu nedenle test edip onayladığım sütü arttıran şeyleri paylaşmaya karar verdim. Bunlar bende işe yaradı;

1-En önemlisi dengeli beslenme, gün içerisinde et, sebze ve bakliyatı mutlaka tüketmeli ,süt ve süt ürünleri ve meyveye mutlaka yer vermeli,ben keçi sütü içtim ve hala  içiyorum
2- Sık emzirmek, sık sağmak
3- Bol su
4-Rezene çayı
5-Isırgan çayı
6-Medine hurması 

Bu arada kesinlikle dört ay boyunca ağzıma tatlı sürmedim.

Sütünüz yettiği süre ilk altı ay sadece anne sütü verin ,inanılmaz bir iksir. Düşünsenize , bilim adamları anne sütünün formülünü çözmenin imkanının olmadığını fark etmişlerdir. Çünkü standart tipte bir anne sütü yoktur. Her annenin bedeninde, süt kendi çocuğunun ihtiyacına göre üretilmekte ve bu süt bebeği hiçbir dış besinin besleyemeyeceği ölçüde beslemektedir. Annenin sütündeki antikor, hormon, vitamin ve minerallerin bebeğin ihtiyacına göre ayarlanmaktadır. Bu nedenle her ay hatta her öğün anne sütünün niteliği değişmektedir. Hatta prematüre doğum yapmış annenin sütü prematüre bebeğe göredir.

Ne mucizevi değil mi? 

Hiç yorum yok:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails