AŞKSIN SEN

AŞKSIN SEN

14 Eylül 2010 Salı

BİRAZDA MÜZİK DİYELİM

Sesi kötü, kulağı iyi biri olarak ( …ki bana kalırsa ben sesimi de beğeniyorum ama, işte öyle demiyorlar) Kuzey’in müzik ile ilgilenmesini çok isterim…tabi yetenek varsa…

Akıllı Bebekler Akademisi kitabında yazdığı gibi 500 şarkı dinletmeliymişiz çocuklara. Her ne kadar klasik müziğin zeka düzeyine etkisi tam ispatlanmasa da kulak düzeyine bence etkisi var.
Klasik müziğin beyni eğitici yönü olduğunu ve duygusal gelişim sürecini canlandırdığını düşünüyorum.

Florida’da, yasalara göre, tüm devlet okullarında klasik müzik çalınması isteniyor. ABD’de birçok hastane de yeni doğum yapmış kadınlara klasik müzik CD’leri veriyor. İngiltere’de, birçok ebeveyn bu teoriye ne kadar inandığını, “Bebekler için Klasik FM Müzik CD”lerini haftalarca satış listesinde birinci sırada tutarak göstermiştir.

Ama klasik müzikle de sınırlamamalı iyi müzik dinletmeli . Müzik ruhun gıdası değil mi, bebeğin ruhunu da beslemeliyiz biraz.

Suna Kan’ın bir röportajını okumuştum


Çevresel etki kulağın algılama özelliğini destekler. Yeteneği ortaya çıkartan ısrarlı çalışmadır. Bana yetenek mi çalışmak mı derseniz. Çalışmak derim. Çoğu müzisyenin kulağı ritim ve nota algılama anlamında iyidir. Küçük yaşlarda çevresel etkilerle maruz kaldığınız seslerin etkisi kulağınızın müzikal yeteneği anlamında çok önemli
.”

demektedir. Bu sözlerden çok etkilendim. Bu nedenle Kuzey ile birlikte değişik müzikler dinliyoruz.

Frank Sinatra,Ginger Rogers, Billie Holiday, İlhan Erşahin, Kerem Görsev, Nina Simone,Fahir Atakoğlu benimde vazgeçemediklerim olduğu için gün içinde bunları dinliyoruz.

Tabi bunların yanına birazda Vivaldi, Mozart, Bach eklemeli. Tüm bu cdleri Kuzey’in odasında bir rafa dizdim ve artık bu albümler Kuzey’in albümleri olmalıydı.

Çocuklar için beğendiğim “Beatles”  cd side Kuzey’in arşivinde yerini aldı.




İlginç olan bir durum ise, hamileyken dinlediğim Sufi ve bab-ı esrarın yansımalar cdsini açtığımda Kuzey sakinleşiyor ve uykuya dalıyor.Hamilelikte çok dinlemenin mi etkisidir, yoksa zaten dinlendirici müzikler olmasındanmıdır  bilemem ama hayat kurtardığı kesin.  

Hiç yorum yok:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails