AŞKSIN SEN

17 Eylül 2015 Perşembe

MİDİLLİ TATİLİ

Birikiyor, hikayeler birikiyor, anlatılacaklar birikiyor, hayatın hızına mı yetişemiyoruz, biraz atalet mi, yoksa çok fazla şeyi mi sığdırmaya çalışıyoruz zamana bilemiyorum, ama  ipin ucu kaçınca  yakalayamıyorsun ya,  bende öyle blog ile ilgili sanırım ipin ucunu kaçırdım.

Neresinden yakalarım bilmiyorum, telefonda ki resimleri bilgisayara atmasam sanırım bu yazıyı da yazacak değildim. Ama Burhaniye'de anneanneye yazlık ziyaretinde hazır vizemiz varken Midilli gezisi yaptık. gezi bitince tek dediğimiz " ne yedik be" oldu. Yolunuz Ayvalık'a düşerse deniz ürünleri seviyorsanız mutlaka gidin ve yiyin:))

Biz çok beğendik, Midilli diğer adı Lesvos'u, Kuzey sürekli konuştukları dili sorguladı ve anlattıklarımızdan, öğrettiklerimizden çıkardığı sonuç
- peki anne Ayvalık'tada Ayvalıkça'mı konuşuyorlar ? oldu.

Midilli'ye Ayvalık'tan geçiliyor. ; Jale TurTuryol ve Jalem Tur.
Jale ve Turyol gidiş dönüş 30 euro, yolculuk 1 buçuk saate yakın sürüyor. Biletleri online aldığınızda 5 euro kadar indirim olabiliyor.
Jalem de  ise hızlı katamaranlar ile gidiliyor.  Daha hızlı gitmenin bedeli 5 euro daha pahalı bilet almak, 35 euro gidiş dönüş. Yolculuk 35 dakika sürüyorlar ancak biz bindiğimizde gidişte 45 dakika dönüşte 50 dakikaya yakın yolculuk yaptık.

Midiili'nin kuzeyinde olan Molivos'ta konakladık,sanırım turizm açısından da konaklanacak en güzel yer burası. Gümrük kontrolünden geçtikten sonra, hemen merkezde bir çok araç kiralama  firmalarını görebiliyorsunuz. Biz lesvos diye bir firmadan kiraladık. Kiralarken harita isteyerek görülecek yerler hakkında bilgi aldık ve yola koyulduk. Molivos yaklaşık 1,5 saat sürüyor, merkezde pansiyon tarzı 15-20 Euroya pek çok otel var. Ancak biz Kuzey'in havuz aşkı nedeniyle merkeze 1 km uzaklıkta  başka bir otel tercih ettik, ancak kesinlikle hemen Molivos merkezde konaklayın derim.   Otel hizmetinden çok fazla bir şey beklemeyin ve adanın her yerini keşfedin.

Molivos Kalesi'ni ziyaret etmek isterseniz pazartesi kapalı,  manzara bir harika,kalenin girişine kadar arabayla gidiliyor, yorulmadan ulaşabileceğiniz bir yer. Kalenin altında güzel bir cafe var ve manzara gördüğünüz gibi:)) .
Molivos kaleden manzara

Molivos Kalesi

Molivos Kale'de Cafe

Molivos Liman'da bize önerilen yer octobus adlı bir tavernaydı  gerçekten enfes yemekleri olan bir yer ve uygun fiyatta. Taverna deyince sirtaki yapılıyor sanmayın, sadece bir yandan müzik çalıyor.

Plomari: Lesvos yani Midilli adası uzonun anavatanı. Plomari de adada uzo fabrikalarının bulunduğu yer. Rakıya en çok benzeyen olduğu için Barbayanni markası Türkler tarafından en çok sevileni, özellikle mavi ve yeşil olanı çok tercih ediliyor.  Barbayanni uzo fabrikasının içinde bir de uzo müzesi olduğu için ziyaret etmeye değer...
Uzo Müzesi

Kalloni ve sahil kısmı olan Skala Kalloni, Molivosa çok yakın değil ancak denize girilebilir ve sahilinde bulunan az sayıdaki işletmelerden birinde enfes deniz mahsülleri yiyebilirsiniz.

Skala Skamnias. Skamnias şehrinin iskelesi ve molivosa çok yakın ancak siz bizim gibi kestirme diye dağ yolundan sakın gitmeyin, yol çok kötü ve  uçuruma sıfır giditorsunuz, bütün bildiğim duaları okdum diyebilirim. Bilinen ana yoldan gidin, çok küçük, şirin bir liman bir kaç güzel restaurant var biz türkçesi "o ağacın altında" denilen yerde yedik ve gayet memnun kaldık.  El işçiliği güzel hediyelikler satılıyor.

skala skamnias

Mandamados mandıraları ve Agios Taksiyarhis kilisesi ile ünlü bir yer aynı zamanda küçük  Seramik atölyesi var.  Adanın ünlü peyniri Ladotiri'yi biz buradan aldık ama bulamazsanız yada buraya gelemezseniz üzülmeyin marketlerde hatta dönüşte feribota binmeden  miytilene merkezden alabilirsiniz.  Biz bu peyniri pek sevdik. Aynı zamanda sakız likörü, sakız macunu yine alabileceğiniz diğer ürünler.
Mandamalos'ta  cafede yunanlıların meşhur frappelerini içebilirsiniz. Daha doğrusu her yerde içebilirsiniz bizde çay ne ise Yunanistan' da soğuk kahve

cafeden görsel
Mytilene'de sahil şeridinde kafeler, marketler yer almakta,   alışveriş caddesi olan sahilin bir arka paralelindeki Ermou Caddesi karşılıklı mağazaların bulunduğu bir yer. Ancak  pazar günü ve diğer günler  14:00-18:00 arası açık mağaza bulmak çok zor.